Labels

June 21, 2013

o calatorie prin Romania sau ... Romania in calatorie

Astazi vreau sa va provoc la o dezbatere ...
In urma unui studiu de tara efectuat pe 110 tari din lumea intreaga, studiu bazat in primul rand pe stabilitatea politica, economica, libertatea cetateniilor, mostenire culturala, calitatea vietii ... (CBI, www.futurebrand.com ) m-am gandit sa va propun un studiu de caz si apoi sa vedem impreuna care ar fi solutiile pentru tara noastra, idei , dezbateri, ce popuneti ca fiind excelent sau ce se poate ameliora ...

M-am gadit sa iau ca studiu de caz tarile Scandinave sau "Beneficiile unei puteri cu mica implicare politica"....

Slaba implicare a puterii politice in viata institutiilor a fost recompensata cu o stabilitate economica si cu o calitate ridicata a mediului de viata. Nivelul brandului de tara , brandul Scandinav a urcat aceste tari in primele 10 locuri din acest clasament, Suedia fiind pe locul 4.
Dar ce le defineste si le propulseaza pe aceste tari ?

Intr-o era marcata de globalizare si schimbari culturale la nivel international, aceste tari s-au implicat, Danemarca prin summitul de la Copenhaga, Suedia prin binecunoscutul sistem de protectie social, prin ridicarea calitatii de viata prin costuri scazute (Ikea, H&M...), Norvegia s-a concentrat pe ridicarea nivelului de trai al populatiei in primul rand din taxele provenite din extractiile de petrol si prin consolidarea relatiilor interpersonale. Finlanda este recunoascuta prin sistemul sau de conducere tripartid, egalitatea femeilor cu barbatii, un sistem puternic de educatie, unul din cele mai puternice sisteme de sanatate ... toate au dus la consolidarea unui brand de tara Scandinav bazat pe sprijinul intreprinzatorilor particulari, pe o educatie recunoscuta la nivel international; prin monitorizarea drepturilor omului la nivel international si prin furnizarea unui model democratic aceaste tari au devenit un exemplu la nivel mondial ...

Tot in acelasi clasament noi ne situam pe ultimele locuri (link studiu http://www.futurebrand.com/images/uploads/studies/cbi/CBI_2012-Final.pdf) dar as vrea sa va provoc la o dezbatere prin completarea acestui studiu online sau prin ce alte idei ati avea voi pe care ati dori sa le etalam aici. Ce credeti ca aduce un avantaj Romaniei? Care este Brandul romanesc? Care sunt activităţile,
mijloacele de promovare ale ţării, nevoia de branding a României şi percepţia românilor despre brandul ţării și a brandului de turism?
>>>>> link către chestionarul studiului sau sa raspundeti aici pe blog in chestionarul de mai jos: http://obsurvey.com/S2.aspx?id=7D807C09-63DD-4483-9A96-969068A3B86C  



Si nu uitati ... Viaţa e o călătorie, nu o destinaţie....

No comments: